Luisin Luisin
Estas en » Weblog de Montaña » Archivo de reseñas » » Primavera Marciana (miranda Del Príncep)
Escalada en roca | Montserrat - Frares Sud
Primavera Marciana (Miranda del Príncep)

Bonica via en un dels llocs més recòndits de Montserrat, solitud i ambient. Bona roca en general, però sembla massa poc trepitjada, de quan en quan salta una pedreta al posar el peu a sobre o cau alguna pedra. Cal anar amb compte.

Arribant a la 3a reunió

Arribant a la 4a reunió

(Croquis extret de www.ressenya.net)

Aproximació: Nosaltres vam pujar des de Can Massana, pel refugi Vicencs Barbé fins al Pas del Príncep, una mica més endavant vam agafar el camí del torrent de les Grutes (marques vermelles) per baixar fent una bona volta fins a quedar sota la roca (després de passar un blo immens), un cop allà per un caminot amb alguna taca blava i bastant selvàtic i trencat pugem fins a una repisseta d'herbes i terra. Es veuen les primeres xapes.

Recorregut:

Ll1: Ens enfilem fins a la primera xapa (IV), si volem passar en lliure la ressenya marca 6+ (No sé què vol dir: 6b+, 6c, 6a+...). Jo veia una mala caiguda al xapar la segona (repiseta) i vaig fer un pas d'estreps gens fàcil i des de la segona vaig sortir en lliure (amb el primer pas d'A0 surt V) molt ben assegurat fins que es fa més f'acil, que ja no hi ha més xapes, vaig llaçar un merlet i potser es podria posar algun friend, però es puja bé. Reunió còmoda. 40-45 m. Entre les xapes hi ha un copperhead amb bastant mal aspecte, ull si us agafeu!.

Ll2: Pugem en lleugera diagonal cap a la dreta (trobem 3 xapes) amb algun pas de IV. Quan arribem a la repisa que travessa tota la paret anem uns vint metres cap a la dreta (I) fins a trobar la reunió. 35m

Ll3: Ataquem el sostre en A2e fins que va perdent verticalitat i podem sortir en lliure (IV+) molt bonic i ben assegurat fins a la reunió. 25m. (Els dos o tres primers passos són quasi A3e)

Ll4: Sortim de la reunió pràcticament caminant per atacar el resalt pel lloc més dret (xapa) on amb un pas de V el superem i continuem en III-IV fins a un altre sostret: 35m. (Vigileu de no caure abans de la segona xapa que la repisa és enorme!)

Ll5: Travessem el sostre amb un parell de passos d'A2e i sortida preciosa en IV+ per arribar a dos xapes a terra on podem fer l'última reunió. 15m. Hi ha un escapament per l'esquerra esquivant el sostre, però val la pena fer-lo per la sortida en lliure.

Descens:

Continuem pujant caminant fins el cim de la Miranda del Príncep, d'allà baixem per una canal arbrada fins el coll. Després seguim per la dreta de les agulles que trobem (2) marcades amb fites, fins a arribar al mateix Pas del Príncep. Des d'aquí podem baixar cap al refugi o continuar fins el Coll de Porc i baixar per la vessant nord.

Material:

Almenys 15 exprés, estreps i reunions. Porteu cintes llarges per evitar el fregament. Casc imprescindible!

Altres comentaris:

També s'hi pot accedir per camí de la Cova de l'Arcada (des del Torrent del Castell o des de l'aparcament del Vermell) i pujar fins aquí. Orientació Sud-Sudest.