Luisin Luisin
Estas en » Weblog de Montaña » Archivo de reseñas » » Via Mas Guasch Al Puntal De L'albarda Castellana
Escalada en roca | Montserrat - Sant Geroni
Via Mas Guasch al Puntal de l'Albarda Castellana
Tipo de Entrada: RESEÑA | 9 Comentarios | 1 visitas

Gran clàssica en un racó poc freqüentat de Montserrat

A la segona reunió

Diedre del Ll4

El dilluns, 30 d'abril de 2007, aprofitant el pont, vam pujar aquesta via, recentment reequipada, i a la que feia temps que li teníem ganes.

la roca (i la via) es veu des dels cims dels gorros (en direcció oest) i des dels miradors del camí nou de Sant Geroni.

El reequipament s'ha limitat a substituir expansions rovellades per parabolts de 12 mm, reunions de 2 parabolts amb argolla (la R4 sense argolla), a més d'algun espit no gaire vell. La resta són claus oxidats i retorçats, i encara que ho vam xapar pràcticament tot, alguns feien por. Tal i com ha quedat es pot pujar, però nosaltres ens vam ajudar d'alguns aliens (blau i vermell) per a assegurar algun pas.

És una via amb molta continuïtat, i la roca és variable, en pocs metres trobes roca excel·lent, al costat de mediocre i amb troços que es trenquen, molt recomanable el casc.

Aproximació: Pel camí nou de Sant Geroni, quan es deixa de veure el Cavall Bernat arribem a una roca (el Cigronet) que te una fletxa pintada darrera (no la veiem al caminar), baixem en direcció al peu de via per corriols bastant perdedors.

Ll1: Pugem buscant les xapes fins a una balma que flanquejarem a l'esquerra, fins a veure un altre parabolt, per aquí tot recte fins a una altra balma, a l'esquerra de la qual hi ha la reunió.

Ll2: Sortim en artificial un pél desplomat (en lliure diuen que és 6c i hi ha parabolts) fins a una savina, aquí podem continuar penjats o anar passant en A0/V fins a la reunió, que és d'estreps.

Ll3: Sortim en placa tot recte cap amunt per terreny bastant fàcil, quan es posa dret anirem cap a l'esquerra per pujar a la reunió evident i còmoda. Fixeu-vos en un estri que queda de les antigues assegurances, és de museu.

Ll4: El més difícil, anem negociant el diedre, fins que es posa molt vetical i es tanca, aquí sortim lleugerament a la dreta i després més fàcil fins a la reunió, que és d'estreps també.

Ll5: Fàcil però maco, sortim en lliure pel que queda de diedre, quan es tomba una mica el terreny veiem un sostre, el passem per l'aresta, on trobarem dos parabolts (i un espit rovellat). Vam passar en A0 perquè ja anàvem cansats, però es veu molt factible en lliure. Sortint dels parabolts ja és quart, però amb un bon pati i sense cap més assegurança. Després es va tombant (III) i trobem una reunió, nosaltres la vam fer a dalt de tot, en un arbre.

Descens: Desgrimparem l'agulla, assegurats d'un parabolt fins a un arbre al mateix coll, des d'aquí una tirada de III fins el següent cim, millor assegurats, perquè la caiguda és notable. Des de dalt, continuem carenejant fins que, per intuició, trobem un torrent a l'esquerra, seguint-lo per terreny gens fàcil arribarem al camí nou de Sant Geroni.

El temps no el poso perquè em fa vergonya, però compteu unes 3 hores almenys.Porteu unes 18 cintes, estreps i reunions. Recomanable els aliens blau i vermell. Les savines que trobem ja tenen una baga posada, i si volem penjar-nos de tot millor portar alguna baga primeta per alguns claus.

Enviado por Abuelete el Saturday 5 de May de 2007

“home, la roca jo diria q es força bona, encara q et trobes puntualment de tot (els troços dolents potser deguts a k no es fa gaire la via, si pasa mes gent s¨acabara de netejar ).
El temps de tres hores jo diria q es per "maquines" es a dir aquells k siguin capaços d´alliberar el troç d´artifo ( no es el meu cas, cutrescalador convençut) si pedalem la cosa anira entre 4 i 5 horetes
La unica reunio tocanassos es la segona, les altres son força bones, l´ultim llarg es el millor ( si la condicio fisica et permet gaudir d´ell), el reequipament con ja molt be diu en LLuis es pot reforçar amb aliens i algun friend mitjá -petit,tot i aixi la reequipació es força bona , es a dir te un aceptable equilibri entre el q esta aprofitat i el q esta sustituit per parabolts, molt be per la gent q fa aquesta tasca i poca gent ho reconeix
total, q si el 6a el porteu amb soltura es per gaudir d´alló més, si no a patir una mica péró no gaire”
Enviado por Antiparcas el Tuesday 21 de August de 2007

“Felicitats per la reequipació!
No més una puntualització de la primera tirada.. molt expo, i expo vol dir que si caus abans de xapar el segon parabolt que no es fàcil, ja que està just a la aresta de la bauma, vas al terra directe! Per lo demés està super bé.
Gràcies per reequipar vies tan maques!

Albert

Enviado por Luisin el Tuesday 21 de August de 2007

“Gràcies per la felicitació, però no es merescuda. Nosaltres ens vam limitar a pujar la via tal i com va quedar. El reequipament el va fer altra gent (l'aperturista amb el seu fill o nét, no ho sé bé).

També tinc la impressió de que van acabar de reequipar després de passar nosaltres. En quant a la primera tirada estic d'acord, pots tocar terra. Jo vaig posar un alien en un foradet que hi ha per allà, i després, en el mateix flanqueig, doncs anar amb compte, és segon o tercer fins al parabolt.

En general em va agradar com ha quedat, no passes gaire por, la veritat, els claus més vells li donen solera i els bolts seguretat.

Bones escalades!”
Enviado por Joan Coll Cuñat el Thursday 30 de August de 2007

“Hola companys,
Tant sols uns aclariments sobre aquesta via.
El 06 de juny vem finalitzar la restauració de la via. Vem equipar la quarta reunió amb anelles i vem afegir un llibre registre (coses dels que som de la vella escola).
Qui hem fet el reequipament som en Manuel Guasch (que es qui va obrir la via fa 46 anys amb en Jaume Mas), en Miquel Castell i jo, en Joan Coll. Es a dir ni filss ni nets sinó companys un pel mes joves que en Manel.
El criteri seguit, ha estat el d’en Manel Guasch. Fer unes reunions segures i substituir algunes peces en estat força precari per parabolts inox sense afegir més punts de protecció.
Gràcies pels vostres comentaris.
Joan”
Enviado por Luisin el Friday 31 de August de 2007

“Joan, rebeu la meva felicitació per la feina feta. No volia molestar-vos amb la meva inconcreció, vaig llegir un comentari sobre el reequipament fa molt de temps i no recordava els detalls.

Només em queda el desig de tenir la mateixa força i coratge que en Manel quan jo arribi a la seva edat (que espero arribar i escalant!), ara només en tinc 50 i encara em sento com un nen a la paret.

A veure si animo al company a repetir-la i escrivim alguna cosa maca al llibre de registre. I per suposat resto a la vostra disposició si teniu algun projecte de reequipament en alguna altra via.

Ens veiem per les parets!”
Enviado por Joan Coll Cuñat el Friday 31 de August de 2007

“Cap problema Luisin, en absolut ens ha molestat el teu comentari.
Aprofito per dir-te que la GEDE de la Trompa de l'Elefant,resenyada en aquesta web, també va ser oberta per en Manel Guasch i l'hem restaurat el mateix equip.
Salut i bones escalades mentres el body aguanti.

Joan”
Enviado por Baldiri el Monday 1 de October de 2007

“Sou COLLONUTS!!!!! Una abraçada.”
Enviado por Escaladorgalactic el Monday 5 de November de 2007

“meravellosa escalada clàssica al cor del massís,tot un plaer pels sentits,tan sols puntualitzar que al primer llarg un alien gris queda de puta mare entre el primer i segon parabolt, que si no et pots fotre una bona costellada, per lo demés una disfrutada continua!A buscar més joies que n´està el país ben ple!BONES ESCALADES A TOTS!”
Enviado por Manel Guasch el Thursday 4 de December de 2008

“Hola muchachos...soy el avuelete manel...........gracias por todos los comentarios de esta via.....hay muchas mas vias abiertas como la de la trompa del elefante (via gede) probarla!!!!!!.... esta arreglada y es super chula....cuidadito a todos.
Escalar es lo mejor deporte de este miserable mundo..............